Så du gillar att träna, men du älskar också att se bra ut och du har inte massor av tid att fräscha upp dig på varje dag. Många applicerar på makeup på morgonen och låter den sitta på under hela dagen. Även under träningen. Så här är en lista över för- och nackdelar med olika fransförbättringar.

Mascara

Det finns tusentals olika mascaror och alla har vi våra olika favoriter. Att hitta sin favorit kan vara en livslång uppgift. Om du använder mascara under träningen, se då till att den är vattenfast för att undvika att se ut som en panda i slutet av passet.

Fördelar: billiga, lätt, kan tas bort om du inte är nöjd med resultatet.

Nackdelar: Kan vara lite stökigt, resultatet blir inte alltid bra och hållbarheten är kortlivad.

Frans serum

Serum finns i många olika märken och prisklasser, och ja det fungerar. Men med varierande resultat. Du kommer troligtvis märker att dina naturliga fransar blir längre. Men tjocklek eller antal ögonfransar kommer inte att öka. Du kommer inte att vakna upp med flera cm lång “falska” fransar dagen efter du har applicerat serumet.

Fördelar: Kan vara billig (stor skillnad i pris) och ger en fysisk och semi permanent förbättring i längd.

Nackdelar: Du måste vara konsekvent och kom ihåg att använda det varje dag under en period, och effekten försvinner när du slutar att använda den. Effekten är sällan så ernorm som du vill, och du måste fortfarande använda mascara för att verkligen se skillnaden i längd. Så om du inte vill använda kletig mascara under din träning blir det egentligen ingen stor skillnad med bara serum.

Falska ögonfransar

Hej superstar! Lösögonfransar ger dig verkligen en “wow-faktor filmstjärna-look”. Finns i en mängd olika storlekar, längder, stilar och även olika färger om du vill ha något galet för en dag! De kan dessutom vara mycket billiga att köpa.

Fördelar: Billiga, ger dramatiska wow-faktor fransar. Du behöver inte mascara. Lätt att ta bort om du inte gillar det.

Nackdelar: Kan lätt falla av, eller lossnar under ett hårt och svettigt träningspass. Det krävs lite övning för att kunna sätta på dem perfekt.

Frans-extentions

Detta är den nyaste och mest populära trenden just nu. Det är dock ingenting som du kan göra själv utan du måste gå till en salong för att göra det. Vanligtvis har de fler olika alternativ att välja mellan. Olika längder och storlekar för att passa dina önskemål.

Fördelar: Håller under en lång tid, även under tuffa och svettiga träningspass. Ser fantastiskt ut och du behöver inte använda mascara. Du kan vakna upp på morgonen och se snygg ut, utan att applicera extra make-up.

Nackdelar: Dyrare. Och du blir beroende (eftersom det ser så bra ut), så det kommer att bli en dyr vana eftersom du måste fylla på dem var 2-3 vecka. Det kan skada dina naturliga fransar och det kan vara lite bökigt då fransarna ibland vänder sig upp och ned, något som ser väldigt konstigt ut. Du bör alltid ha med dig en fransborste när du går ut, för att åtgärda fransar som hamnat på villo vägar. Vissa tycker också att det är obekväma att bära eftersom du inte kan gnugga dig i ögonen eller ge dina ögon en grov tvättning med makeup remover. Du måste helt enkelt vara lite mer försiktig.

Comments

comments

About The Author

Ariell Rosenblad. Art director and Editor in chief Long and varied background in the field of exercise. IFBB Athlete.